NÄSTA

Ny rapport från Foxy Lady - Orc International World Championship

Juli 22, 2016 @ 04:49:31   Foto Max Ranchi

1 AV 1

Här kommer en uppdatering från Foxy Lady genom Claes Boman. Foxy Lady har deltar just nu i Orc International World Championship utanför Köpenhamn.

"Två race genomförda i 2 - 4 m/s från syd med kraftig motström upp emot 1 knop. När vi kom ut fick vi vänta i 2 timmar tills vinden stabiliserade sig.

I första seglingen blåste det 2-3 m/s. Vi kom iväg skapligt men blev låsta så vi kunde inte slå mot högra sidan av banan som vi ville till. Vi kom dock skapligt upp till första kryssen där det nästan blev som en omstart eftersom de förrsta båtarna hade dåligt med vind och ström som gjorde att de knappt kom runt märket. Vi kom runt bra och hade alla inom kontakt. Under andra kryssen seglade vi mot högra sidan men slog på något vrid. Här rann de första båtarna iväg i mer vind. Efter länsen i mål trodde vi att vi kom skapligt i seglingen. Nu vet vi att avståndet blev för stort vi blev 21:a i seglingen L.

Ny väntan och flytt av banan så kom vi igång med startproceduren kl 1600. Vi ville segla ut på högerkanten direkt efter start men tyvärr ville 20 andra båtar det också så vi lovartsmärket blev det väldigt svårt att komma loss och få fart för många båtar. Vi var en av dem. Denna segling vill vi helst glömma. Man tycker att en dålig start räcker men vi fick 2 till missar som kostade tid i samband med andra rundningen till sista kryssen.

Vi blev 26:a i detta race. Deppigt värre i båten eftersom vi vet att vi kan bättre än så här. Ikväll blir det grillning med besättningen och några fruar och barn i huset vi hyr under veckan. Det ska bli trevligt som omväxling."

// Over and out. Classe med besättning

Fullständiga resultat hittar du på manage2sail.com.

KOMMENTERA

Security Image

RELATERADE ARTIKLAR

LÄS SENASTE NUMRET

page1

DE FEM MEST LÄSTA

Veckans övning vecka 48

Dags att bygga upp armstyrkan! Denna vecka och nästa kommer tips på två bra armövningar som går att variera på mängder med sätt. &nbs...

JULKLAPPSTIPS TILL SEGLARE - SEGELS...

Det börjar bli dags att tänka på julklappar och här kommer ett tips f...

Franska flottan möter Sébastien Jos...

På natten mellan torsdag och fredag (1 - 2 december) besökte franska flottan yt...

Dongfeng är tillbaka (video)

Martin Strömbergs gamla lag Dongfeng Race Team är tillbaka för att en andra...

Svenska möjligheter i Carlos Aguila...

Carlos Aguilar Match Race pågår för fullt på St. Thomas. igår...